تبلیغات
.: 3D2DAY studio - آموزش تری دی مکس - آموزش رایگان تری دی مکس - free 3ds max tutorial and models-web design-photo gallery
جستجـــو
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
آمار و ارقام
 
3d2day_Studio_LDR_Payam_Love
با سلام.
   این مطلب را به آموزش کامل و مرحله به مرحله مدل سازی و انیمیت یک پرچم اختصاص داده ایم. در این آموزش، از ابزار یا بهتر است بگوییم مدیفایر Flex استفاده خواهد شد. همچنین برای شبیه سازی وزش باد از Wind که در مجموعه Space Warp های مکس موجود است، بهره برده شده است. برای آغاز مدل سازی و انیمیت این پرچم، لطفاً در ادامه مطلب با ما همراه شوید . . .

تصویر پرچم در باد، انیمیت در مکس، مدلسازی در مکس


-آموزش تری دی اس مکس، آموزش رایگان برای تری دی اس مکس، آموزش نورپردازی در تری دی ممس
- 3دی مکس، 3 دی مکس، آموزش 3دیمکس، آموزش 3دی مکس، آموزش 3 دی اس مکس
- آموزش مدلسازی و انیمیشن در تری دی مکس، انیمیشن در تری دی اس مکس، انیمیت پرچم در 3 دی مکس



شروع آموزش                                                  

1. در آغاز، به قسمت اصلی پرچم، یعنی پارچه پرچم نیاز داریم. بنابراین، قصد داریم یک Plane در صحنه خود ایجاد کنیم. برای این منظور به command panel می رویم و در تب Create، در زیرمجموعه Geometry و از میان آبجکت های Standard Primitives، بر روی دکمه Plane کلیک می کنیم. سپس در نمای روبرو (front viewport) با استفاده از کلیک و درگ موس، یک Plane با ویژگی هایی که در تصویر زیر می بینید، ایجاد می کنیم.

Length = 150
Width = 200

Length Segments = 20
Width Segments = 20

ایجاد آبجکت در تری دی مکس


2. اکنون نوبت به بخش دیگر پرچم، یعنی پایه پرچم رسیده است. برای این منظور از یک استوانه کمک می گیریم. بنابراین در همان مسیری که برای گام 1 طی کردیم، Cylinder را می یابیم و بر روی آن کلیک می کنیم و با استفاده از کلیک و درگ موس، یک استوانه با اندازه و مکان مناسب در صحنه خود ایجاد می کنیم.

ایجاد استوانه در مکس، 3دی مکس


3. همانطور که می دانید، در دنیای واقعی، قسمتی از پارچه پرچم به میله پرچم دوخته می شود. بنابراین، برای اینکه ما بتوانیم این رفتار را شبیه سازی کنیم نیاز به یک مدیفایر داریم که ما را در این زمینه یاری رساند. پس، آبجکت Plane خود را انتخاب می کنیم و در Command Panel به تب Modify می رویم و کمی پایین تر بر روی پیکانی که در جلوی منوی کشویی قرار دارد کلیک می کنیم تا مکس لیست بلندبالای مشهور خود را به نمایش درآورد (به شکل نگاه کنید)، از میان گزینه های موجود در این لیست، مدیفایر Mesh Select را می یابیم و بر روی آن کلیک می کنیم (برای یافتن سریعتر موارد دلخواه، می توان از وارد کردن حروف توسط کیبورد استفاده نمود، مثلاً، برای این نمونه، ابتدا M، سپس E، و . . . )

مدیفایرهای محبوب و پرکاربرد در مکس


4. همانطور که در شکل می بینید، مدیفایر Mesh Select در استک مدیفایر در بالای Plane جای می گیرد. اکنون زمان آن رسیده است تا بخشی از Plane که باید آزاد باشد انتخاب نماییم. برای این منظور، در پنل مدیفایرز، کمی پایین تر، در بخش Mesh Select Parameters بر روی اولین گزینه کلیک می کنیم (این گزینه امکان انتخاب ورتکس های مش (رئوس) را فراهم می نماید. در ادامه، همانطور که در شکل می بینید، با استفاده از کلیک و درگ موس، تمامی ورتکس ها به غیر از ورتکس هایی که قرار است به میله دوخته شود را انتخاب می کنیم.

انتخاب ورتکس ها یا رئوس در مکس


5. اکنون بدون هیچ اضافه کاری، مراحل استفاده از ابزار کلیدی این آموزش را آغاز می نماییم. به همین منظور، دوباره در پنل مدیفایرز، بر روی پیکان مقابل منوی کشویی کلیک می کنیم تا لیست بلندبالای مکس نمایان گردد. از میان گزینه های پیش رو، Flex را می یابیم و بر روی آن کلیک می کنیم (به شکل زیر نگاه کنید).

مدیفایر فلکس flex در تری دی اس مکس برای ساخت پرچم


6. یادمان نرفته که به وزش باد هم نیاز داریم! پس، دوباره در Command Panel در تب Create و در بخش Space Warps و در ادامه در مجموعه Forces، بر روی دکمه Wind کلیک می کنیم و با استفاده از کلیک و درگ (در نمای right) آیکن مربوط به آن را در جای مناسب ایجاد و مستقر می نماییم.

ایجاد آیکن باد در مکس، جلوه های ویژه در مکس


7. اکنون برای اینکه رفتار Wind ما بتواند بر روی Plane تاثیر بگذارد، نیاز داریم تا آن را به لیست نیروهای موثر بر Flex و در نتیجه Plane اضافه نماییم. برای این منظور، Plane خود را انتخاب می کنیم و به پنل مدیفایرز می رویم. در این پنل، مطمئناً Flex آماده دستکاری است. در این پنل کمی پایین می رویم تا به بخش Forces and Deflectors برسیم. در این بخش، در گروه Forces (نیروها) بر روی دکمه Add کلیک می کنیم و در ادامه همینطور که دکمه Add فشرده شده است، در یکی از نماهای مکس، بر روی آیکن Wind کلیک می کنیم. پس از این کار، همانطور که در شکل زیر می بینید، Wind001 در لیست نیروها اضافه می شود.

اضافه کردن باد به لیست نیروهای فلکس برای ایجاد پرچم


8. در این گام، به استک مدیفایر باز می گردیم و بر روی مربع کوچکی که کنار Flex قرار دارد، کلیک می کنیم تا گزینه های موجود در این مدیفایر، گسترش یابند. در میان این گزینه ها، گزینه سوم، یعنی، Weights & Springs را بر می گزینیم.

مدیفایرها در مکس


9. سپس، بدون انجام هر گونه اضافه کاری، در منوی Edit (از میان منوهای بالای صفحه مکس) گزینه Hold را کلیک می کنیم (می توانید از کلیدهای میانبر Ctrl + H نیز استفاده کنید).

ابزارهای تریدیمکس، رایگان


10. پس از انجام گام 9، به پنل مدیفایرز باز می گردیم و در میان پارامترهای موجود در Flex، چک باکس مربوط به Use Chase Springs را غیرفعال می کنیم.

آموزش انیمیشن و انیمیت در مکس


11. و در ادامه، در بخش Simple Soft Bodies، بر روی دکمه Create Simple Soft Body کلیک می کنیم، تا Plane ما به یک Soft Body تبدیل شود.

ایجاد آبجکت پرچم در مکس


12. اکنون برای این که باد و پارچه ما رفتار واقع گرایانه تری ارائه نمایند، برخی پارامترهای آن ها را به شکل زیر دست خوش تغییر می نماییم.

برای Wind :
Strength = 0.1
Turbulence = 1.0

برای Flex در بخش Simple Soft Bodies
Stretch = 1.0
Stiffness = 5.0

تنظیم پارامترها، آموزش تری دی مکس رایگان

آموزش انیمیشن و پویانمایی در 3ds max

13. و باز هم برای ارائه رفتارهایی واقع گرایانه تر از جانب باد و پارچه، نیاز داریم تا جهت باد را کمی انیمیت نماییم. برای این منظور ابتدا ابزار Rotate (چرخش) را از نوار ابزار بالای مکس برمی گزینیم. سپس، دکمه Auto Key در پایین صفحه را کلیک می کنیم تا تغییرها در فریم های مشخص اعمال شوند. اکنون لغزنده زمان را (در شکل زیر، گام 2) در فریم 30 قرار می دهیم و آیکن Wind را در محور Z حدود 15 درجه (به سمت بالا) می چرخانیم. به طور مشابه همین کار را برای فریم 100 و مقدار چرخش 30- درجه (به سمت پایین) برای Wind، انجام می دهیم. حالا، می توانید انیمیشن خود را play کنید و رفتارهای جالب و دوست داشتنی پرچم و باد را به تماشا بنشینید. تصویری که در زیر می بینید، مربوط به رفتار پرچم در فریم 72 است. مدلسازی و انیمیت خوبی داشته باشید . . .

آموزش رایگان برای 3ds max

تصویر پرچم سه بعدی، ساخت پرچم تری دی در مکس


از ما حمایت کنیــــــــــــــــــــد


-استفاده از مطالب سایت تنها با ارائه تک تک منابع، بلامانع است-
-نظرات شما بی تاثیر نخواهد بود-



:: مرتبط با: آموزش 3ds max - رایگان ,
:: برچسب‌ها: ساخت پرچم در تری دی اس مکس , انیمیت پرچم , انیمیشن پرچم در تری دی مکس , آموزش انیمیشن در مکس , انیمیشن آموزش , آموزش مدل سازی پرچم در تری دی اس مکس , آموزش ساخت پرچم در باد در 3دی مکس , پرچم در 3دی اس مکس , پرچم در 3 دی مکس , 3دی مکس تری دی مکس پرچم باد , انیمیت پرچم و باد , وزش باد و پرچم , پرچم در باد در مکس , 3ds max flex modifier , آموزش ایجاد و متحرک سازی پرچم , متحرک سازی و پویاسازی و انیمیشن پرچم , پارچه در باد , پرچم باد مکس , flag in 3ds max , تریدیمکس , 3ds max , تری دی مکس , 3 دی مکس , خلق پرچم و باد در 3ds max , ایجاد باد در مکس , جلوه ویژه در تری دی مکس , جلوه ویژه باد در تری دی اس مکس , تری دی مکس آموزش , آموزش رایگان برای مکس , آموزش رایگان برای 3 دی مکس , آموزش 3ds max , آموزش رایگان , 3d studio max , مدیفایرها در مکس , modifiers in 3ds max , مدل پرچم , flag model , تری دی اس , مدلسازی پرچم , ساخت پرچم در تری دی مکس , انیمیت در مکس , پویانمایی در مکس , انیمیت , انیمیشن , انیمیت رایگان , آموزش انیمیشن در تری دی اس مکس , animation in 3ds max ,
ن : HSN ZDN
ت : پنجشنبه 21 شهریور 1392
 
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
برچسب ها
تبلیغات