تبلیغات
.: 3D2DAY studio - آموزش تری دی مکس - آموزش رایگان تری دی مکس - free 3ds max tutorial and models-web design-photo gallery
جستجـــو
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
آمار و ارقام
 
3d2day_Studio_LDR_Payam_Love
با سلام.
   شیشه متریالی جالب توجه است و متریالی است که بر حسب شرایط نورپردازی ما، ممکن است نیازمند تنظیماتی متفاوت باشد. یک روز صاف و آفتابی و شرایطی را که در آن، شما از داخل اتاق خود به محیط بیرون (فضای آزاد) می نگرید، در نظر بگیرید. در این شرایط، شیشه، بسیار شفاف (پشت نما) است و بازتابشی بسیار کم دارد یا هیچ بازتابشی ندارد. در وضعیت شب هنگام، شرایط نور معکوس است، محیط داخلی معمولاً روشن است و در بیرون نور کمی وجود دارد یا هیچ نوری وجود ندارد. در این شرایط، شیشه، محیط داخل را منعکس خواهد کرد و دیدن بیرون، از طریق خود را بسیار دشوار خواهد نمود. در این پست آموزشی، قصد داریم، آموزش کامل و گام به گام ساخت متریال شیشه با استفاده از تری دی اس مکس و منتال ری را در دسترس شما کاربران گرامی قرار دهیم. بنابراین، لطفاً با ما در ادامه مطلب همراه شوید . . .

آموزش ساخت ماده یا متریال شیشه در تری دی اس مکس
-آموزش تری دی اس مکس، آموزش رایگان برای تری دی اس مکس، آموزش نورپردازی در تری دی ممس
- 3دی مکس، 3 دی مکس، آموزش 3دیمکس، آموزش 3دی مکس، آموزش 3 دی اس مکس
- آموزش مدلسازی و انیمیشن در تری دی مکس، انیمیشن در تری دی اس مکس، انیمیت پرچم در 3 دی مکس



شروع آموزش                                                  


1. ابتدا مطمئن شوید که mental Ray، موتور رندر شماست. اگر اینطور نیست، می توانید از کلید ... برای نمایش لیست رندرر (renderer) ها استفاده کنید و از میان آن ها گزینه mental Ray Renderer را انتخاب نمایید.

منتال ری و تری دی اس مکس

2. متریال ادیتور را باز کنید و یک اسلات اختصاص نیافته را برگزینید (می توانید برای اجرای متریال ادیتور از کلید میانبر M نیز استفاده نمایید.)

3. نوع متریال Standard را به نوع Arch & Design تغییر دهید.

ساخت متریال های واقع گرایانه برای معماری داخلی

4. از میان گزینه های لیست شده در منوی کشویی Templates، گزینه glass-physical را برگزینید.

ساخت، ایجاد، مدلسازی، خلق شیشه در 3ds max

5. بوسیله تایپ در فیلد مربوط به نام متریال، نام این متریال را glass-physical تعیین کنید.

اختصاص نام به متریال در material editor

6. کمی پایین تر، بخش BRDF را پیدا کنید و مطمئن شوید که گزینه By IOR - fresnel reflections فعال باشد (انتخاب شده باشد).

شیشه، تری دی مکس، ماده، متریال، مواد

7. آبجکتی که قرار است، متریال شیشه خود را به آن اختصاص دهید انتخاب کنید و glass-physical را به آن اختصاص دهید.

8. اکنون اگر از صحنه خود رندر بگیرید، خواهید دید که محیط شما در شیشه ای که ساختید به وضوح منعکس شده است. انتخاب گزینه By IOR - fresenal reflections برای بیشتر صحنه ها مناسب است، اما اگر احساس می کنید که برای زاویه دوربین شما مناسب نیست، می توانید دوباره به بخش BRDF بازگردید و گزینه دوم یعنی Custom Reflectivity Function را انتخاب کنید و پس از آن با سه آیتم زیرمجموعه آن مقادیری را تست کنید تا به مطلوب خود دست یابید.

منتال ری، mental ray

9. خصیصه ای دیگر از متریال شیشه که شما باید به آن توجه کنید، رنگ آبی اندک آن است. این موضوع معلول رنگ در تنظیمات Max Distance است.

10. در بخش Advance Rendering Options، بر روی ورودی Color که در مقابل پارامتر Color at Max Distance قرار دارد، کلیک کنید، و رنگ سبز خیلی روشنی انتخاب نمایید. اگر مایل بودید این مقادیر را برای RGB تعیین کنید: R:0.88 و G:0.9 و B:0.89.

آموزش متریال ادیتور، ویرایش مواد در تری دی اس مکس، 3دی اس مکس

11. در ناحیه Advanced Transparency Options در بخش Advanced Rendering Options، گزینه Use Transparent Shadows را انتخاب کنید.

سایه ها در مکس، شیشه در 3ds max

12. در بخش Fast Glossy Interpolation، برای پارامتر Interpolation grid density، مقدار 1-same as rendering را اختصاص دهید.

آموزش 3 دی مکس، 3دی مکس، 3دیمکس

13. اکنون می توانید این متریال را به آبجکت های شیشه ای متعددی در صحنه خود اختصاص دهید. در تصویر زیر می توانید تاثیر اختصاص متریالی که ساختیم را بر شیشه پنجره ها و میز موجود در صحنه ببینید. مدلسازی خوبی داشته باشید . . .

رندر شیشه با mental Ray و 3d studio Max

از ما حمایت کنیــــــــــــــــــــد


-استفاده از مطالب سایت تنها با ارائه تک تک منابع، بلامانع است-
-نظرات شما بی تاثیر نخواهد بود-



:: مرتبط با: آموزش 3ds max - رایگان , آموزش منتال ری (mental ray) ,
:: برچسب‌ها: آموزش تری دی مکس , آموزش 3 دی مکس , آموزش تری دی اس مکس , آموزش منتال ری , آموزش mental Ray , ساخت متریال شیشه , ساخت شیشه در تری دی مکس , glass in mental ray , تری دی مکس شیشه , ساخت و ایجاد تکسچر و ماده و متریال و مپ شیشه , تکسچر شیشه , مپ شیشه , ماده شیشه , متریال شیشه , رندرینگ منتال ری , rendering using mental ray , تری دی مکس و mental ray , منتال ری و 3ds max , آموزش ساخت متریال , ساخت متریال برای معماری داخلی , معماری داخلی در تری دی اس مکس , مدلسازی و مپینگ و تکسچرینگ سه بعدی , 3d texturing and mapping , 3ds max , متریال ادیتور در مکس , متریال ادیتور در 3ds max , تریدیمکس , تریدی مکس , نورپردازی در تری دی اس مکس , شب+محیط داخلی+معماری داخلی+ نورپردازی , معماری سه بعدی , تری دی مکس و معماری , آموزش حرفه ای تری دی مکس , آموزش ساخت شیشه در منتال ری , ساخت ماده شیشه , ایجاد متریال شیشه با استفاده از تری دی مکس , glass using 3ds max ,
ن : HSN ZDN
ت : جمعه 5 مهر 1392
 
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
برچسب ها
تبلیغات