تبلیغات
.: 3D2DAY studio - آموزش تری دی مکس - آموزش رایگان تری دی مکس - free 3ds max tutorial and models-web design-photo gallery
جستجـــو
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
آمار و ارقام
 
3d2day_Studio_LDR_Payam_Love
با سلام.
   این پست آموزشی را به روش ایجاد متریالی متقاعدکننده برای سنگ فرش پیاده رو اختصاص داده ایم. در این آموزش برای ایجاد متریال مورد نظر از نرم افزار تری دی اس مکس به همراه موتور رندرینگ منتال ری و متریال نام آشنای آن یعنی Arch & Design استفاده خواهد شد. برای دنبال کردن گام های این آموزش، لطفاً با ما در ادامه مطلب همراه شوید . . .

آموزش رایگان برای 3ds max و mental Ray و VRAY


-آموزش تری دی اس مکس، آموزش رایگان برای تری دی اس مکس، آموزش نورپردازی در تری دی ممس
- 3دی مکس، 3 دی مکس، آموزش 3دیمکس، آموزش 3دی مکس، آموزش 3 دی اس مکس
- آموزش مدلسازی و انیمیشن در تری دی مکس، انیمیشن در تری دی اس مکس، انیمیت پرچم در 3 دی مکس



شروع آموزش                                                  

گام ا. موتور رندرینگ مکس خود را mental Ray تعیین می کنیم.

اختصاص و تعیین موتور رندر در مکس


گام 2. متریال ادیتور را با فشردن کلید M کیبورد، باز می نماییم، و یک اسلات اختصاص نیافته را برمی گزینیم.

گام 3. بر روی دکمه نوع متریال، که با عبارت Standard برچسب خورده است کلیک می کنیم. پس از این کار پنجره Material/Map Browser نمایش داده خواهد شد. از میان گزینه های موجود، بر روی گزینه Arch & Design کلیک و OK می نماییم.

متریال ماده مواد ARCH and Design در مکس


گام 4. از میان نمونه های پیش فرض موجود در بخش Templates، گزینه Rough Concrete را برمی گزینیم (از منوی کشویی)

مواد پیش فرض پیش ساخت در مکس و منتال ری


گام 5. برای متریال خود، نام Pavement را در نظر می گیریم. پس در قسمت مشخص شده این نام را تایپ و اینتر می نماییم.

نام ماده، متریال، مواد، متریال ادیتور، ویرایش مواد، ساخت ماده


گام 6. دکمه مپ متریال (دکمه کوچکی که در کنار ورودی رنگ در بخش Diffuse در مجموعه Main material parameters قرار دارد) کلیک می نماییم. این کار ما را به سطح جدیدی که به یک مپ RGB Multiplier تنظیم شده است گذر می دهد.

متریال ادیتور و منتال ری


گام 7. بر روی دکمه مپ متریال که در حال حاظر با عبارت RGB Multiply برچسب خورده است، کلیک می کنیم تا پنجره نام آشنای Material/Map Browser نمایان شود. از میان گزینه های موجود، Bitmap را انتخاب و OK می نماییم.

3ds max, 3d studio max, mental ray, vray, v ray, vray


گام 8. در پنجره Select Bitmap Image File، فایل تصویر مورد نظر خود را بر می گزینیم (ما از میان فایل هایی که مکس در دسترسمان قرار داده است، فایل Sitework.Paving & Surfacing.Pavers.Terra Cotta را انتخاب و Open می نماییم.

انتخاب تصویر، انتخاب فایل عکس در تری دی مکس


گام 9. با کلیک بر روی دکمه Go to Parent به سطح قبلی متریال خود بازمی گردیم. سپس به مجموعه Special Purpose می رویم و مپ اختصاص یافته به گزینه Bump را به فایل Sitework.Paving & Surfacing.Pavers.Terra Cotta.bump تغییر می دهیم. و مقدار Bump را نیز 0.2 تعیین می کنیم.

ایجاد پستی و بلندی در منتال ری و تری دی اس مکس


گام 10. برای اطمینان از اینکه bitmap ها به درستی رندر شوند، به مجموعه Fast Glossy Interpolation می رویم و برای پارامتر Interpolation grid density از میان گزینه های موجود در لیست کشویی، گزینه same as rendering را برمی گزینیم.

رندرینگ، ذخیره فایل، تری دی مکس، 3دیمکس، 3دی مکس


گام 11. متریال خود را به سطح مورد نظرمان اختصاص می دهیم و از صحنه خود رندر می گیریم.

در اولین رندر آزمایشی، می بینیم که اندازه متریال در مقایسه با اندازه سطح و صحنه بسیار بزرگتر است. بنابراین مقداری تنظیمات بر روی bitmap ها نیاز است.

گام 12. به متریال ادیتور (ویرایشگر مواد) باز می گردیم و در مجموعه Coordinates بر طبق سطح و صحنه خود، مقادیر Tiling را برای هر دو فاز مپ های Diffuse و Bump را تنظیم می نماییم. در اینجا ما مقدار U و V را مقدار 7 در نظر می گیریم.

آموزش mental Ray و تری دی اس مکس

تری دی مکس، 3دی مکس، 3دیمکس، 3 دی اس مکس

کار ایجاد متریال سنگ فرش پیاده رو در اینجا به پایان می رسد. و صحنه ی ما به همراه یک نورپردازی مناسب می تواند یک محیط واقع گرایانه را تداعی نماید. مدلسازی خوبی داشته باشید . . .


از ما حمایت کنیــــــــــــــــــــد


-استفاده از مطالب سایت تنها با ارائه تک تک منابع، بلامانع است-
-نظرات شما بی تاثیر نخواهد بود-



:: مرتبط با: آموزش 3ds max - رایگان , آموزش منتال ری (mental ray) ,
:: برچسب‌ها: متریال ادیتور در تری دی مکس , material editor در تری دی اس مکس , آموزش کار با متریال ادیتور , مواد در مکس , متریال های در مکس , 3ds max , آموزش تری دی اس مکس ,
ن : HSN ZDN
ت : سه شنبه 14 آبان 1392
 
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
برچسب ها
تبلیغات