جستجـــو
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
آمار و ارقام
 
3d2day_Studio_LDR_Payam_Love

با سلام.
   در این مقاله، از سری مقاله های معرفی و بررسی برترین پلاگین های تری دی اس مکس، به دو پلاگین دوست داشتنی و قدرتمند RayFire و FumeFX خواهیم پرداخت. برای مطالعه مقاله شماره 1، مقاله شماره 2، مقاله شماره 4 بر روی آن ها کلیک نمایید، و برای دیدن مقاله شماره 3 لطفا با ما در ادامه مطلب همراه شوید . . .

پلاگین های تری دی مکس، تصویر جلوه های ویژه in 3ds max
دانلود و آموزش پلاگین برای تری دی اس مکس، top plugins for 3ds max to create Amazing Effects، پلاگین های مشهور و محبوب تری دی اس  مکس- 3دی مکس
-آموزش تری دی اس مکس، آموزش رایگان برای تری دی اس مکس، آموزش نورپردازی در تری دی مکس
- 3دی مکس، 3 دی مکس، آموزش 3دیمکس، آموزش 3دی مکس، آموزش 3 دی اس مکس



شروع                                                  

بررسی ویژگی های پلاگین دوست داشتنی RayFire

پلاگین RayFire برای تری دی اس مکس، 3d studio Max


لیست ویژگی ها:

 - پشتیبانی از NVidia PhysX Rigid Body بوسیله رابط کاربری RayFire

 - تاثیر نیروی NVidia PhysX، به شما امکان می دهد تا در شبیه سازی خود، با استفاده از نیروها، space warp ها، و  نشانه گر موس بر روی آبجکت هایتان تاثیر بگذارید. Glue، به شما امکان می دهد تا آبجکت ها را به یکدیگر بچسبانید و در طی شبیه سازی اتصالات میان آبجکت ها را بشکنید. چندین نوع آبجکت شبیه سازی در RayFire وجود دارد که عبارتند از: پویا (Dynamic)، ایستا (Static)، جنبشی (Kinematik)، خواب و مرگ (Sleeping and Dead).

 - پشتیبانی از Entropy Bullet Rigid Body بوسیله رابط کاربری RayFire. (بتا)

 - سیستم انهدام کنشی و واکنشی، شبیه سازی های پویایی خلق می کند و آبجکت ها را بر طبق متریال آن ها و شدت (قدرت) تصادم (برخورد) منهدم می نماید. هر قطعه (حاصل از انهدام) می تواند با مقدار شدت برخورد مقتضی، دوباره و دوباره منهدم شود.

 - آبجکت Cache (کش)، امکان می دهد تا اشیا و انیمیشن را در یک فایل، و خارج از صحنه، ذخیره نماید.

 - آبجکت Trace (ردیابی). ردیابی ها را به قطعات حاصل از انهدام تخصیص می دهد.

 - ویرایشگر Clusters (خوشه ها). قطعات ساده را در خوشه ها پیچیده تری گروه بندی می نماید.

 - کمکی Bomb (بمب). به شما امکان می دهد تا هر نوع انفجاری را خلق نمایید.

RayFire in 3ds max and famous movies، فیلم ها و تری دی اس مکس

 - انواع قطعه قطعه شدن (خرد شدن) در RayFire عبارتند از:
   - نامرتب
   - یکنواخت
   - Voronoi
   - تراشه های چوب
   - شعاعی (رادیال)
   - انواع خردشدگی آجری
   همچنین در RayFire توانایی ترسیم برش هایی توسط موس بر روی آبجکت ها ارائه می شود.

 - مفروش سازی

 - قطعه قطعه شدن مبتنی بر اشکال. امکان می دهد تا از اشکال به عنوان الگویی برای آبجکت های قطعه قطعه شده استفاده شود.

 - سیستم بروزرسانی اتوماتیک


بررسی پلاگین FUMEFX

پلاگین FUMEFX برای 3DS MAX، آموزش استفاده از پلاگین ها در مکس

دیدگاه کلی
   در یازده اوریل 2012، تقریباً شش ما پش از ارائه ورژن 1.0، Sitni Sati خبر دسترسی FumeFX 3.0 برای پلتفرم Autodesk 3ds Max را اعلان نمود.

   FumeFX 3.0 بدعت ها و بهبود های کاربر-پسند بسیاری را ارائه می کند که کنترل منحصربفری بر روی شبیه سازی فراهم می نمایند. ویژگی هایی مانند یک پنجره پیش نمایش شتاب گرفته از GPU، شبیه سازی شبکه های تودرتو، پشتیبانی از دفرم کننده های space warp و تاثیرگذارنده های اضافه شده جدید، به شما امکان خواهند داد تا در یک رفتار کاملا متفاوت و بسیار منعطف تر، به ساختار صحنه VFX دست یابید.

   Sitni Sati در همکاری با Digic Pictures و Luma Pictures، پلاگین FumeFX برای مایا را نیز ارائه نموده است.

   Effectors (تاثرگذارنده ها)، گرانبهاترین و قدرتمندترین ویژگی از این ورژن هستند. تنها با چند کلیک موس، هنرمندان می توانند قوانین فیزیک را تنظیم نمایند یا هر حوزه شبیه سازی شده را بر مبنای قوانین و قواعد موجود دستخوش تغییر نمایند. برای مثال، در جایی که حالت گرداب باید توسط شتاب کنترل شود، جاذبه بوسیله رنگ دود کنترل شود و آتش در جایی که شتاب از یک آستانه تعریف شده تجاوز نماید ایجاد شود، Effectorها می توانند این پیاده سازی های را جلو برند و کنترل نمایند. همه این ها می توانند بوسیله شرایط آزمایشی قدرتمند پالایش شوند یا حتی در محدوده گیزموی تاثیرگذارنده محدود شوند.

   RenderWarps ابزار عالی دیگری است که به کاربران اجازه می دهد space warpهایی مانند FFD، Bend، Taper، و Noise را به cacheهای محاسبه شده اختصاص دهند.

   N-Sim هنرمندان را قادر می سازد تا چندین شبکه را به یکدیگر متصل نمایند و شبیه سازی های آن ها را به طور همزمان به شکل یک شبیه سازی بزرگ اجرا نمایند. این رهیافت می تواند برای افزایش سطوح جزییات در پیاده سازی های صحنه مانند راه اندازی یک راکت (موشک)، فوق العاده گرانبها باشد.

   FumeFX 3.0 پشتیانی برای دامون های AfterBurn از قبیل دامون Void یا دامون Swird را نیز اضافه کرده است. برای جریان کاری بهینه، رابط کاربری دامون، مستقیماً درون FumeFX نمایش داده می شود.

   پنجره پیش نمایش شتاب گرفته از GPU یک صرفه جوی وقت دیگری است که بازخورد لحظه ای برای تنظیم پارامترهای رندرینگ را فراهم می نماید. خود-سایه ها بسیار سریع محاسبه می شوند و کاربر می تواند دوربین را سرتاسر FumeFX بچرخاند در حالی که سایه ها در زمان واقعی محاسبه می شوند.

   FumeFX در فیلم هایی مانند Hugo, Ghost Rider: Spirit of Vengeance,Thor, Priest, 2012, Skyline, Suckerpunch, Spiderman 3, X-Men Origins: Wolverine, Superman Returns, Iron Man, The Host (Gwoemul)، و در سینماتیک بازی های مختلفی مانند Warhammer Online, Classic Transformers, Dante's Inferno، و . . . نقش داشته است.

ویژگی های کلیدی
 - نتایج محصولات سینمایی مختلف، توانایی این تکنولوژی برای دستیابی به افکت های دود و آتش واقع گرایانه را اثبات می نماید.

 - FumeFX زاویه دید هنرمندانه کاربر را با توانایی فیزیک دنیای واقعی تکمیل می کند تا از طریق آن بتوان در هر دو زمینه سبک و واقعیت گرایی به حد غایت رسید.

 - پنجره پیش نمایش شتاب گرفته از GPU

 - انبوهی از پارامترها و کمکی های FumeFX، ماکزیمم کنترل رفتار و ظهور سیال ها را در اختیار کاربر قرار می دهد.

 - راحتی در استفاده، افکت های اصلی می توانند تنها با چند کلیک ایجاد شوند.

 - طراحی پلاگین، پشتیبانی گسترده از Particle Flow و Thinking Particles را به صورت یکجا فراهم می نماید.

 - شبیه سازی های پویا، تاثیرات دو-جهته بین FumeFX و سیستم های ذره ای را ممکن می سازد.

 - اسکریپت نویسی (کدنویسی) پیشرفته بوسیله MAXScript تقریبا با همه جوانب FumeFX ممکن است، جنبه هایی مانند دسترسی به همه داده های شبیه سازی.

 - FumeFX قابلیت فعل و انفعال های پویا یا دیگر آبجکت های صحنه را فراهم می نماید.


شبیه سازی
 - شبیه سازی شبکه های تودرتو (N-Sim)

 - تاثیرگذارنده های قدرتمند که می توانند تقریبا همه پارامترها را کنترل نمایند.

 - FumeFX می تواند از حل کننده چگالی متغیر استفاده کند که از چگالی و دمای دود به عنوان متغیر استفاده می نماید.

 - شروع شبیه سازی از صفر یا بوسیله استفاده از نتایج شبیه سازی های دیگر به عنوان نقطه شروع.

 - توقف، مکث، و ادامه شبیه سازی ها در هر نقطه

 - شبیه سازی چندنخی است - کاربران می توانند انتخاب کنند که چه تعداد CPU (پردازنده) در شبیه سازی هایشان دخیل باشد.

 - کاربران می توانند روند پیشرفت شبیه سازی را در پنجره پیش نمایش شتاب گرفته از GPU مشاهده نمایند.

 - شبیه سازی فعل و انفعالی، به کاربران اجازه می دهد تا تقریباً همه پارامترها را در طی شبیه سازی تغییر دهند و تاثیر آن را در تیجه شبیه سازی ببینند.

 - شبیه سازی های آماده می توانند برای پیش نمایش سریع در چند دقیقه ایجاد شوند.

 - کاربر کنترل اینکه چه داده هایی در فایل های خروجی برای رندرینگ و پردازش بیشتر نوشته شوند، را در اختیار دارد.

 - الگوریتم آشفتگی Wavelet (موج ضربه ای)، به سرعت، جزییات اضافی را به cacheهای شبیه سازی اضافه می کند در حالی که حرکت موجود را نیز حفظ می نماید.

 - Retimer یک متد سریع و بسیار کارآمد برای کندکردن یا سریع کردن cacheها بدون نیاز به اجرای دوباره شبیه سازی است.

 - ماژول پس-پردازش می تواندبوسیله بهینه سازی سایز شبکه سرتاسر دود/آتش، اندازه cache را به طور قابل توجهی کاهش دهد. این ماژول همچنین به کاربر اجازه می دهد تا در مورد کانال هایی که از cacheهای نهایی مستثنی می شوند، تصمیم بگیرد.

رندرینگ
 - منتال ری برای 3ds Max پشتیبانی می شود - در دسترس برای ویندوز و لینوکس

 - پنجره پیش نمایش شتاب گرفته از GPU به کاربر بازخورد تنظیمات رندر را ارائه می نماید.

 - عناصر رندر: آتش، دود، شتاب

 - مخلوط مقتضی با AfterBurn و ScatterVL Pro.

 - میکس متعادل FumeFX و جوهای سازگار با 3ds Max Fog

 - توانایی تخصیص Image Motion Blur (محوشدگی تصویر در اثر حرکت)

 - Z depth


در اینجا به پایان مقاله شماره 3 از سری مقاله های پلاگین های برتر تری دی اس مکس می رسیم. در مقاله شماره 4، به بررسی پلاگین های محبوب RealFlow و
KRAKATOA خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید . . .

مطالعه مقاله های پیشین از این مجموعه >>>>مقاله شماره 1، مقاله شماره 2، مقاله شماره 4


استفاده از مطالب، تنها با ارائه منبع (3d2day.mihanblog.com) مانعی ندارد.

از ما حمایت کنیــــــــــــــــــــد



:: مرتبط با: مقاله آموزشی رایگان ,
:: برچسب‌ها: ساخت و خلق انهدام - انفجار - آتش - دود در تری دی مکس - با استفاده از تری دی مکس - 3 دی مکس - 3دی مکس , پلاگین های برتر 3ds max - پلاگین های محبوب تری دی اس مکس - 3d studio Max , ساخت فیلم در تری دی مکس - ساخت جلوه های ویژه سینمایی و فیلم و بازی در تری دی مکس , VFX with 3ds Max - دانلود آموزش ها و مقالات رایگان برای تری دی اس مکس - پلاگین - 3d max - اضافه کننده برای 3 دی اس مکس , تری دی اس مکس (3ds max) پلاگین ها - دانلودها - رایگان - مقاله - آموزش - مدل سه بعدی (3بعدی) - آتش - دود - انفجار - سالات - سیال ها , ساخت آتش - ساخت دود - خلق انفجار - ساخت انفجار - ساخت انهدام - خلق انهدام - خلق دود آتش - تکه تکه شده - خورد شدن - خرد شدن ذرات - سیستم های ذره ای و پلاگین ها در 3ds max , تری دی اس مکس particle systems and plugins in 3ds max - سیستم های ذره ای هماهنگ با پلاگین های تری دی مکس ,
ن : HSN ZDN
ت : دوشنبه 14 بهمن 1392
 
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
برچسب ها
تبلیغات