تبلیغات
.: 3D2DAY studio - آموزش تری دی مکس - آموزش رایگان تری دی مکس - free 3ds max tutorial and models-web design-photo gallery
جستجـــو
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
آمار و ارقام
 
3d2day_Studio_LDR_Payam_Love
با سلام.
   در این مقاله به بررسی دو پلاگین محبوب و قدرتمند دیگر که برای ساخت انواع جلوه های ویژه سینمایی مورد استفاده قرار می گیرند، خواهیم پرداخت. اگر تاکنون موفق به مطالعه مقاله های پیشین از این مجموعه نشده اید از طریق لینک های زیر می توانید به آن ها دسترسی پیدا نمایید. برای مطالعه این مقاله، لطفاً با ما در ادامه مطلب همراه شوید . . .

مقاله شماره 1، مقاله شماره 2، مقاله شماره 3 ، مقاله شماره 5
پلاگین های تری دی مکس

دانلود و آموزش پلاگین برای تری دی اس مکس، top plugins for 3ds max to create Amazing Effects، پلاگین های مشهور و محبوب تری دی اس  مکس- 3دی مکس
-آموزش تری دی اس مکس، آموزش رایگان برای تری دی اس مکس، آموزش نورپردازی در تری دی مکس
- 3دی مکس، 3 دی مکس، آموزش 3دیمکس، آموزش 3دی مکس، آموزش 3 دی اس مکس



شروع                                                  

نگاه کلی به پلاگین RealFlow

پلاگین برای ایجاد اقیانوس و سیلاب و طوفان

مقیاس-بزرگ
   برای شبیه سازی های با مقیاس بزرگ، مانند سیلاب ها یا اقیانوس های با امواج شکننده، راه حل RealFlow، ابزار Hybrido است، که شما را با امکانات بی پایان تجهیز می نماید.

   RealFlow شرایط را برای تراوش، پف، حباب، کف، و فرم های مبهم، محاسبه می نماید، و به صورت اتوماتیک این ذرات را خلق می کند.

   این ذرات ثانویه حتی می توانند با کمک نود (گره) های RealFlow به عنوان یک فرایند در یک شبکه شبیه سازی شوند.

   با این ویژگی پیشرفته، شما قادر هستید با به خدمت گرفتن حداکثر توان CPU (پردازنده) سیستم خود یا ماشین های موجود در شبکه، میلیون ها ذره تولید نمایید.


مقیاس-کوچک
   راه حل SPH (هیدرودینامیک ذرات-ملایم) ParticleFlow برای شبیه سازی های بسیار با کیفیت از سیال ها با ترواش های ریز و سطوح آشفته، به شکل مطلوبی مناسب است.

   ذرات بوسیله ساتع کننده ها تولید می شوند و تعداد کل آن ها نشان دهنده سیال است. هر ذره می تواند به عنوان یک نقطه با ویژگی های مشخص، مانند شتاب، مکان، یا جرم در فضای سه بعدی (3D) دیده شود.


اقیانوس ها

   RealFlow یک مجموعه ابزار قدرتمند شبیه سازی برای سطوح اقیانوس کوچک تا متوسط است. اگر قصد دارید تا یک اقیانوس را به سرعت و کارآمد شبیه سازی نمایید، RealFlow ایده آل است.

  - مدیفایرهای مختلف به شما امکان می دهند تا تقریباً همه گونه های امواج و فعل و انفعالات امواج و آبجکت های RB یا آیتم های متحرک را شبیه سازی نمایید.

  - با قابلیت سفارشی سازی بالا

  - نتایج مش برای برقرار کردن اتصالات یکپارچه بین سطح اقیانوس و ذرات

  - کشیدن و رهاکردن (کلیک موس) برای ایجاد لینک بین سالورها


دینامیک های جسم (تن)
   ParticleFlow راه حل Caronate را برای ایجاد دینامیک های rigid body و soft body فراهم نموده است.
 
   ایجاد تنظیمات پیچیده برای وسایل نقلیه که می تواند به صورت اتوماتیک شتاب و حرکت ایجاد نمایند بدون اینکه از کلیدهای انیمیشن استفاده شود.

   ایجاد قطعه ها از یک آبجکت polygon به صورت مستقیم در RealFlow با استفاده از ابزار Fracture انجام می شود.

   تغییر جریان زمان با کمک یک رابط کاربری کاربر-پسند بدون نیاز به شبیه سازی مجدد با ابزار Retimer.


اتصال
   RalFlow با نرم افزارهای زیر سازگار است (رایگان):
3ds Max
Lightwave
Softimage
Houdini
Maya
Cinema4D


بررسی پلاگین دوست داشتنی KRAKATOA  

پلاگین برای ایجاد جلوه های ویژه سینمایی

   KRAKATOA ابزار رندریگ، ویرایش، و مدیریت ذرات حجیم است که توسط Thinkbox توسعه یافته است.

Krakatoa در سه نوع متمایز در دسترس است:
 - KRAKATOA MX برای Autodesk 3ds Max
 - KRAKATOA MY برای Autodesk Maya در سیستم عامل های مایکروسافت ویندوز و لینوکس
 - KRAKATOA SR رندرگیری که امکان اتصال Phyton یا C++ API را به هر اپلیکیشن میزبان بر روی سیستم

عامل های مایکروسافت ویندوز و لینوکس فراهم می نماید.

   KRAKATOA مبتنی بر CPU (پردازنده)، بسیار بهینه برای محاسبات 64 بیت، به شدت چند-نخی است، و می تواند بر روی بیشتر سخت افزارهایی که سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، یا OSX را اجرا می کنند، با موفقیت مورد استفاده قرار گیرد.

   KRAKATOA به طور خاص برای پردازش و رندر میلیون ها و حتی میلیاردها ذره طراحی شده است. این پلاگین یک پایپلاین برای بدست آوردن، کشینگ، انتقال، ویرایش، و رندریگ کمیت های وسیعی از ذرات در سرعتی بی مانند فراهم می نماید تا حوادث و آثار طبیعی مانند گردوخاک، دود، گل و لای، کف و پف موجود در سطوح اقیانوس ها، پلاسما و حتی آبجکت های جامد را ارائه نماید.

   KRAKATOA دو مد رندرینگ Particle و Voxel را با استفاده از منبع داده ای یکسان ارائه می نماید. این پلاگین توصیف، تکسچرینگ، خود-سایه ای و سایه ایجادشده از/روی آیجکت های مات را برای ذرات حجیم پشتیبانی می نماید. ای پلاگین با ویژگی هایی که دارد امکان سطوح عمیقی از کنترل بر روی تصویر نهایی را فراهم می نماید. افکت های Motion Blur (محوشدن تصویر در اثر حرکت) و Depth Of Field (عمق دید) هم از طریق این پلاگین پشتیبانی می شوند.

   KRAKATOA با سیستم های ذره ای محلی 3ds Max و Maya یکپارچه می شود، و قابلیت های مبادله داده برای اشتراک ذرات با دیگر اپلیکیشن های شبیه سازی و 3D را فراهم می نماید.

   KRAKATOA SR استفاده آسان از رابط کاربری مبتنی بر Python و همچنین یک API قدرتمند ++C که می تواند برای اتصال رندرگیر به اپلیکیشن های دوبعدی و سه بعدی مانند SideEffects Houdini، Foundry's Nuke، Maxon Cinema4D و . . . مورد استفاده قرار گیرد.

   هر دوی KRAKATOA MX و KRAKATOA MY شامل توانایی تولید میلیون ها ذره با استفاده از یک متد قسمت بندی ذرات است که بر محدودیت های حافظه و سیستم در اپلیکیشن 3D میزبان چیره می شود. این متد همچنین یک الگوریتم جمعیتی پیاده سازی می کند که دنباله ذرات کم-کیفیت را به ابرهای بسیار با کیفیت با تعداد ذرات دلخواه تبدیل می نماید.

   KRAKATOA در تولید جلوه های ویژه و عناصر فیلم هایی مانند "Superman Returns", "Journey 3D", "G.I.Joe", "Twilight:New Moon", "Avatar", "Harry Potter And The Deathly Hallows 2", "Transformers 3" و "The Avengers"، همچنین سریال های تلویزیونی و تیزرهای تبلیغاتی بسیاری و . . . مورد استفاده قرار گرفته است.



در اینجا به پایان مقاله شماره 4 از سری مقاله های پلاگین های برتر تری دی اس مکس می رسیم. در مقاله شماره 5، به بررسی پلاگین های محبوب Terrain خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید . . .


مطالعه مقاله های پیشین از این مجموعه >>>>مقاله شماره 1، مقاله شماره 2، مقاله شماره 3، مقاله شماره 5


استفاده از مطالب، تنها با ارائه منبع (3d2day.mihanblog.com) مانعی ندارد.

از ما حمایت کنیــــــــــــــــــــد



:: مرتبط با: مقاله آموزشی رایگان ,
:: برچسب‌ها: معرفی پلاگین های تری دی اس مکس - معرفی پلاگین های 3ds Max - پلاگین-3دی مکس , آموزش رایگان تری دی اس مکس , آموزش رایگان تری دی مکس , پلاگین های تری دی مکس در تولید و خلق جلوه های ویژه سینمایی - جلوه های ویژه - افکت های ویژه تری دی مکس - افکتهای تری دی مکس- افکت های 3ds Max , آموزش ساخت جلوه های ویژه با استفاده از 3ds Max - تریدیمکس - 3d studio Max - پلاگین های 3ds Max , تریدیمکس - تریدی مکس - تری دیمکس- 3دیمکس- 3 دی مکس - 3 دی اس مکس- 3دی مکس- 3دیمکس پلاگین , ساخت سیلاب آتش اقیانوس - دود - ذرات - سیستم های ذره ای در تری دی مکس ,
ن : HSN ZDN
ت : سه شنبه 15 بهمن 1392
 
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
برچسب ها
تبلیغات