تبلیغات
.: 3D2DAY studio - آموزش تری دی مکس - آموزش رایگان تری دی مکس - free 3ds max tutorial and models-web design-photo gallery
جستجـــو
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
آمار و ارقام
 
3d2day_Studio_LDR_Payam_Love
با سلام.
   در مقاله شماره هشت از سری مقاله های پلاگین های برتر تری دی اس مکس (3ds Max) به معرفی و بررسی پلاگین دوست داشتنی Pulldownit طراحی شده توسط Thinkinetic خواهیم پرداخت. اگر تاکنون مقاله های پیشین از این مجموعه را مطالعه نکرده اید، از طریق لینک های زیر می توانید به آن ها دسترسی پیدا نمایید. برای دیدن و مطالعه این مقاله، لطفاً در ادامه مطلب با ما همراه باشید . . .

مقاله شماره 1، مقاله شماره 2، مقاله شماره 3، مقاله شماره 4 ، مقاله شماره 5، مقاله شماره 6، مقاله شماره 7، مقاله شماره 9

پلاگین های برتر مکس


دانلود و آموزش پلاگین برای تری دی اس مکس، top plugins for 3ds max to create Amazing Effects، پلاگین های مشهور و محبوب تری دی اس  مکس- 3دی مکس
-آموزش تری دی اس مکس، آموزش رایگان برای تری دی اس مکس، آموزش نورپردازی در تری دی مکس
- 3دی مکس، 3 دی مکس، آموزش 3دیمکس، آموزش 3دی مکس، آموزش 3 دی اس مکس



شروع                                                  

معرفی و بررسی پلاگین Pulldownit

Pulldownit چیست؟
   ابزاری است که به شما امکان می دهد، شبیه سازی شکسته شدن ها و ایجاد شکاف ها و همچنین شبیه سازی Rigid Body های عظیم را خلق نمایید. با استفاده از تکنولوژی آن، هنرمندان دیجیتال قادر هستند تا فروپاشی ساختمان ها، ترک خوردن سطوح یا شکستگی (شکافتن) هر نوع متریال شکننده را به سرعت و آسانی شبیه سازی نمایند.
تصویر لوگوی pulldownit
پلاگین، تری دی مکس، تصویر، 3ds max، plugin

   تکنولوژی شکستن در Pulldownit، کاملاً جدید است. این تکنولوژی به شما امکان فروپاشی هر نوع متریال شکننده از قبیل سنگ، شیشه، یا گچ را فراهم می نماید. با استفاده از آن، هنرمند دیجیتال قادر است شبیه سازی فروپاشی ساختارها یا ترک خوردگی زمین را در چند دقیقه شبیه سازی نمایند. نصب و بکارگیری آسان و ابزارهای تنشی قدرتمند آن امکان کنترل در خلق ترک خوردگی ها و نیل دادن شبیه سازی به نهایت مطلوب را فراهم می نماید.

   ابزار مربوط به rigid body موجود در Pulldownit برای هندل کردن شبیه سازی ها عظیم طراحی شده است، به این معنی که هزاران آبجکت در تماس و فعل و انفعال با یکدیگر قرار گیرند. برای رسیدن به چنین هدفی، سرعت نیاز اول است؛ پلاگین Pulldownit برای صحنه هایی که با 100 آبجکت ساخته شده اند در زمان واقعی محاسبات را انجام می دهد و تنها در چند دقیقه شبیه سازی هزاران تماس را انجام می دهد. به علاوه، استفاده از ابزارهای گروهی (group) در Pulldownit، امکان می دهد تا صحنه های بزرگ را برپا و مدیریت کرد. Pulldownit امکان ترک خوردگی هر نوع متریال شکننده از قبیل سنگ، شیشه یا گچ را به صورت پویا فراهم می نماید.

   با استفاده از ابزار !Shatter it می توانید آبجکتتان را از پیش خرد کنید یا فقط با استفاده از بلوک ها یا قطعات (با هر شکلی) یک ساختار بسازید، همه آن ها را به عنوان یک آبجکت شکننده یکپارچه انتخاب کنید و play را بفشارید، این روند، تنظیم مختصات تکسچر را نیز آسان تر می نماید. Pulldownit در هر شبیه سازی،  همه نیروهای تنشی که ترک خوردگی ها را ایجاد می کنند محاسبه و در انتها آبجکت ها را متلاشی می نماید. آبجکت های شکننده می توانند ثابت (استاتیک) مانند یک ساختمان باشند، یا پویا مانند یک شهاب سنگ باشند. شما می توانید هر آبجکت شکننده ای که می خواهید، ایجاد نمایید، و آنها را تحث تاثیر یکدیگر قرار دهید. در شبیه سازی های پویا (دینامیک)، کنترل، همواره موضوعی مهم است، در این راستا، ابزار تنشی قدرتمند Pulldownit به شما امکان می دهند تا تنها بوسیله تنظیم فریم های شکست، شروع ترک خوردگی ها و روش انتشار (اشاعه) را در نوع شروع ترک خوردگی، و انتخاب نواحی آبجکت با سختی های متفاوت، تعریف نمایید.

free 3ds max and it's plugins

   Pulldownit در حال حاضر برای Autodesk 3ds Max و Maya ارائه شده است، این پلاگین، آبجکت ها را از نماها به خدمت می گیرد و نتایج نهایی را به شکل کلیدهای انیمیشین محاسبه می نماید، این پلاگین امکان ریست (راه اندازی مجدد) شبیه سازی و شروع دوباره (به هر تعداد مورد نیاز) و همچنین تنظیم پارامترها و ازسرگیری شبیه سازی در هر فریمی را فراهم می نماید. به علاوه، آبجکت ها و کاراکترهای انیمیت شده قادرند تا به آبجکت ها و کاراکترهای دیگر کنش و واکنش داشته باشند.

   ما دریافته ایم که دینامیک برای VFX تنها یک گام لازم، برای کلیدهای انیمیشنی که فراهم کردن آنها با دست بسیار دشوار است، به شمار می رود. Pulldownit اشیا را از نماها (viewports) دریافت می کند، و از آنجاییکه ارتباطات اولویتی (پدر، فرزند، ...)، مدیافایرهای مش، و آفست های pivot (محور) به عنوان سرچشمه مشکلات مکرر به شمار می روند، مراقبت های خاصی از این جوانب انجام می شود. Pulldownit نه تنها امکان ریست و شروع مجدد شبیه سازی در هر فریم را فراهم می نماید (به هر تعدادی که لازم است)، بلکه امکان متوقف کردن آن در هر فریم، تغییر پارامترها و ازسرگیری شبیه سازی را نیز فراهم می نماید. فیلدهای نیرو، مانند باد (wind)، آشفتگی (turbulence)، جذب کننده ها (attractors) یا فیلدهای سفارشی از طریق این پلاگین پشتیبانی می شوند و با آبجکت های Pulldownit به طور یکپارچه تعامل می نمایند. در انتها، از آنجایی که داشتن صحنه هایی که در آن کاراکترهای متحرک با محیط اطراف خود در یک روش فیزیکال (موافق با قواعد طبیعی و علم فیزیک) قابل قبول تعامل می کنند، Pulldownit امکان پاسخ پویا بین آبجکت های کی فریم شده یا مش ها و انواع شبیه سازی شده آن ها را فراهم می نماید.

   !Shatter It یک ابزار پیش-برش است، این ابزار قادر است تا قطعات بریده را، بسیار واقعی تر از قطعات پولیگونی کلاسیک تولید می نماید. تکنولوژی آن اجازه می دهد تا یک مدل سه بعدی را در هزاران قطعه ریز پیش-برش نمایید (در چند ثانیه)، به علاوه قطعات تولیدشده به آسانی به Pulldownit متصل می شوند تا شبیه سازی در یک روش سریع و پایا انجام شود.

   ابزارهای پیش-برش فعلی موجود در پلتفرم های سه بعدی (3D) اساساً شامل صفحات برش و مدیفایرهای پرکننده حفره ها هستند؛ این موارد برای اهداف مدلسازی کفایت می کنند، اما برای دینامیک ها زمانی که شما بخواهید در شبیه سازی، برای رسیدن به نتیجه باورپذیر و قابل قبول، یک آبجکت را در هزاران قطعه ریز، پیش-برش نمایید، قطعاً ضعیف هستند. !Shatter It، ابزاری جدیدی توسط Thinkinetic، برای برآورده سازی نیازهای دینامیکی طراحی شده است؛ روند کاری آن به طور حیرت آوری آسان است، به طوری که تنها یک آبجکت پولیگونی، از نما (viewport) انتخاب می شود، تعداد مطلوب قطعات وارد می شود و دکمه !Shatter It فشرده می شود. تکنولوژی آن قادر است یک مدل با جزییات و کیفیت بالا با جزییات عالی را در چند ثانیه پیش-برش نماید. به علاوه، UV mapping هم از طریق این ابزار پشتیبانی می شود. !Shatter It استایل های برش متنوع، یکنواخت، محلی، مبتنی بر مسیر، رادیال (شعاعی)، و تراشه های چوب را ارائه می نماید. استایل رادیال یک الگوی عالی برای افکت های شبیه به شکستن شیشه را تولید می نماید، استایل مبتنی بر مسیر، خلق ترک های دینامیکی طولانی را ممکن می سازد و استایل محلی برای خلق خسارات موضعی در گوشه ها و سطوح به کار می رود، گذشته از این، شما می توانید همه آن ها را بوسیله ادامه برش تکه های تولیدشده به دلخواه خود
ترکیب نمایید تا به یک حالت مطلوب دست یابید.


در اینجا به پایان مقاله شماره 8 از سری مقاله های برترین پلاگین های تری دی اس مکس می رسیم. در مقاله آتی معرفی و بررسی پلاگین های باقی مانده خواهیم پرداخت. ضمناً از طریق لینک های زیر می توانید به مقاله های پیشین از این مجموعه دسترسی پیدا کنید. با ما همراه باشید . . .

مطالعه مقاله های پیشین از این مجموعه >>>>مقاله شماره 1، مقاله شماره 2، مقاله شماره 3، مقاله شماره 4، مقاله شماره 5، مقاله شماره 6، مقاله شماره 7، مقاله شماره 9

استفاده از مطالب، تنها با ارائه منبع (3d2day.mihanblog.com) مانعی ندارد.

از ما حمایت کنیــــــــــــــــــــد
 



:: مرتبط با: آموزش 3ds max - رایگان , مقاله آموزشی رایگان ,
:: برچسب‌ها: آموزش ساخت ترک خوردگی زمین با تری دی مکس , ساخت شکستن و فروپاشی و ترک خوردگی آبجکت ها با استفاده از پلاگین در تری دی اس مکس (3ds max) , بررسی و معرفی پلاگین Pulldownint برای 3ds Max , آموزش ساخت افکت های زمین لرزه و زلزله در 3ds max (تری دی مکس- تریدیمکس- 3دیمکس - 3 دی مکس) , آموزش های رایگان و حرفه ای برای تری دی اس مکس - آموزش کار با پلاگینهای تری دی مکس , آموزش نصب پلاگینها در تری دی اس مکس , 3ds max plugins tutorials ,
ن : HSN ZDN
ت : شنبه 26 بهمن 1392
 
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
برچسب ها
تبلیغات