تبلیغات
.: 3D2DAY studio - آموزش تری دی مکس - آموزش رایگان تری دی مکس - free 3ds max tutorial and models-web design-photo gallery
جستجـــو
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
آمار و ارقام
 
3d2day_Studio_LDR_Payam_Love
با سلام.
   مدلسازی آتش یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که می توان در نرم افزارهای سه بعدی انجام داد. در این آموزش چگونگی ساخت یک تکسچر آتش در نرم افزار تری دی اس مکس شرح داده خواهد شد. این تکسچر می تواند به سیستم ذره ای مکس تخصیص یابد و یک افکت آتش واقع گرایانه ایجاد نماید. برای دیدن مراحل این آموزش، لطفاً با ما در ادامه مطلب همراه شوید . . .

آموزش ساخت تکسچر آتش در مکس


- ساخت آتش، مپ آتش، تکسچر آتش در تری دی اس مکس
- برای تری دی اس مکس،
در تری دی اس مکس
- 3دی مکس، 3 دی مکس، آموزش 3دیمکس، آموزش 3دی مکس، آموزش 3 دی اس مکس


شروع                                                  


  1. متریال ادیتور (Material Editor) را باز می کنیم (کلید میانبر M). با یک متریال Standard جدید آغاز می کنیم. در بخش Shader Basic Parameters، گزینه Blinn را انتخاب می کنیم.

آتش



  2. یک رنگ نارنجی برای بخش های Ambient/Diffuse انتخاب می کنیم، با مشخصات زیر:

Red: 255
Green: 120
Blue: 0
Hue: 20
Sat: 255
Value: 255


 3. چک باکس مربوط به self illumination را فعال می کنیم (تیک می زنیم) و یک رنگ نارنجی روشن تر به آن اختصاص می دهیم، با مشخصات زیر:

Red: 255
Green: 174
Blue: 0
Hue: 29
Sat: 255
Value: 255

آموزش 3ds Max


  4. در بخش maps، گزینه diffuse color را کلیک می کنیم. از پنجره بازشده (Material/Map Browser) مپ Particle Age را برمی گزینیم و OK را می فشاریم.

مدلسازی آتش با کمک 3 دی مکس


  5. در بخش Particle Age Parameters، برای رنگ 1 (color #1) یک رنگ قرمز، و برای سن 1 (Age #1) مقدار 20% را اختصاص می دهیم. برای رنگ 2 (color #2) یک رنگ نارنجی، و برای سن 2 (Age #2) مقدار 50% را اختصاص می دهیم. برای رنگ 3 (color #3) یک رنگ سفید، و برای سن 3 (Age #3) مقدار 100% را اختصاص می دهیم.

3ds max FIRE TEXRURE


  5. با کلیک بروی دکمه Go to Parent به سطح قبل باز می گردیم. اطمینان حاصل می کنیم که مقدار diffuse برای diffuse map برابر با 100 باشد. بر روی self illumination map کلیک می کنیم و از پنجره Materail/Map Browser، گزینه Smoke را انتخاب و OK می کنیم. در بخش Smoke Parameters مقدار سایز را برابر 40 قرار می دهیم و برای رنگ 1، نارنجی و برای رنگ 2، رنگ زردی را تعیین می کنیم.

fire texture creation tut.


  6. به سطح قبل در متریال ادیتور بازمی گردیم (با کلیک بر روی دکمه Go to Parent)، برای opacity map هم مپ Smoke را انتخاب می کنیم. در بخش Smoke Parameters، برای سایز، مقدار 40 را تعیین می کنیم و دو پارامتر رنگی موجود را سفید و سیاه خالص باقی می گذاریم.

تری دی مکس - 3ds max


  7. در این زمان شما یک متریال آماده برای آتش در اختیار دارید و آماده اید تا به بخش ساخت particles (ذرات) بروید و متریالی که خلق نموده اید را به آن اختصاص دهید. اگر شما آشنایی کاملی با سیستم های ذره ای مکس دارید، آنگاه می توانید کارهای خارق العاده ای با این متریال و آن سیستم های ذره ای انجام دهید. البته اگر اینطور نیست، می توانید با استفاده از ابزار جستجوی گوشه سمت راست (بالا) سایت استفاده کنید و به مقاله ها و آموزش های مربوط به سیستم های ذره ای مکس دست یابید، و همچنین منتظر آموزش ساخت یک کمپ آتش در روزهای آتی از جانب ما باشید . . .

تکسچر ساخته شده از آتش


لطفاً چند ثانیه وقت بگذارید و با کلیک بروی تبلیغات، ما را در ادامه کار همراهی نمایید.


استفاده از مطالب، تنها با ارائه منبع (3d2day.mihanblog.com) مانعی ندارد.


از ما حمایت کنیــــــــــــــــــــد




:: مرتبط با: آموزش 3ds max - رایگان ,
:: برچسب‌ها: آموزش ساخت متریال آتش , متریال (ماده) آتش در 3ds Max , آموزش رایگان ساخت (مدلسازی) (خلق) آتش در 3 دی مکس (3دی اس مکس) , تری دی اس مکس - تریدیمکس - تری دی اس مکس - مپ (تکسچر) (متریال) آتش (FIRE TEXTURE) , ساخت جلوه های ویژه در تری دی اس مکس - ساخت آتش واقعی در تری دی مکس , تکسچر آتش در 3ds Max , آموزش روش ساخت مپ و تکسچر با استفاده از تری دی اس مکس ,
ن : HSN ZDN
ت : سه شنبه 31 تیر 1393
 
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
برچسب ها
تبلیغات