تبلیغات
.: 3D2DAY studio - آموزش تری دی مکس - آموزش رایگان تری دی مکس - free 3ds max tutorial and models-web design-photo gallery
جستجـــو
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
آمار و ارقام
 
3d2day_Studio_LDR_Payam_Love
با سلام.
   آبجکت های loft اشیای دوبعدی هستند که در طول بعد سومی، حجم پیدا می کنند. شما می توانید آبجکت های loft را از دو یا چند آبجکت spline موجود خلق نمایید. یکی از این spline ها نقش مسیر را ایفا می نماید. spline های باقیمانده به عنوان سطوح متقاطع، یا اشکال آبجکت loft به خدمت گرفته می شوند. پس از اینکه شما اشیا را در طی مسیر سازمان دادید، 3ds Max بین اشیا یک سطح تولید می نماید. بوسیله این آبجکت ترکیبی قدرتمند، شما قادرید آبجکت های پیچیده و جالب توجهی ایجاد نمایید. این مقاله و چند مقاله آتی را به بررسی آبجکت ترکیبی loft اختصاص می دهیم. برای مطالعه مقاله شماره 1، لطفاً با ما در ادامه مطلب همراه شوید . . .

آموزش ساخت آبجکت های ترکیبی در تری دی اس مکس با استفاده از LOFT
- Create Loft Objects in 3ds max, LOFT in 3d studio Max
- 3 دی مکس، آموزش 3دیمکس، آموزش 3دی مکس، آموزش 3 دی اس مکس


شروع                                                  

   شما آبجکت های shape را ایجاد می کنید تا به عنوان مسیری برای هر تعداد shape سطح-متقاطع به خدمت گرفته شوند. مسیر، چارچوبی تلقی می شود که سطوح متقاطع شکل دهنده آبجکت شما را نگاه می دارد. اگر شما تنها یک shape را به عنوان مسیر برگزینید، 3ds Max فرض می کند که در هر انتهای مسیر (ابتدا و انتهای مسیر) یک shape یکسان مستقر شده است. آنگاه، سطحی میان shape ها تولید می شود.

Loft in 3ds Max > Create Panel


   3ds Max بر نحوه ساخت یک آبجکت loft محدودیت های اندکی قرار داده است. شما می توانید مسیرهای منحنی و سه بعدی و حتی سطوح متقاطع سه بعدی ایجاد نمایید.

   در زمان استفاده از Get Shape، وقتی که شما نشانگر موس را بر روی یک shape غیرصحیح حرکت می دهید، تری دی مکس دلیلی که shape غیرصحیح است را در prompt line نمایش می دهد.

   برخلاف دیگر آبجکت های ترکیبی، که به محض کلیک بروی دکمه آبجکت-ترکیبی موردنظر، از آبجکت انتخاب شده ایجاد می شود، در مورد Loft، تا زمانی که شما بروی Get Shape یا Get Path کلیک نکنید، و پس از آن یک shape یا مسیر (path) را انتخاب نکنید، یک آبجکت loft ایجاد نمی شود.

   زمانی که صحنه دارای یک یا چند shape باشد، Loft فعال می شود. برای ایجاد یک آبجکت loft، ابتدا یک یا چند shape ایجاد می کنیم و سپس Loft را کلیک می کنیم. در ادامه یکی از گزینه های Get Shape یا Get Path را کلیک می کنیم و در نماهای مکس یک shape را بر می گزینیم.

   زمانی که شما یک آبجکت Loft ایجاد می کنید، شما می توانید shape های سطح متقاطع را اضافه یا جایگزین کنید، یا مسیر را جایگزین نمایید. همچنین می توانید پارامترهای مسیر و shape ها را تغییر و انیمیت نمایید.

   زمانی که شما یم آبجکت loft خلق می کنید، همچنین می توانید از بخش Deformations موجود در پنل Modify برای اضافه کردن پیچیدگی به مدل استفاده نمایید.

   شما می توانید مکان مسیر یک shape را انیمیت نمایید. همچنین می توانید آبجکت های loft را بع سطوح NURBS تبدیل نمایید.


روندهای کار

   برای ایجاد یک آبجکت loft

   ساخت آبجکت های loft، پرجزییات است و انتخاب های زیادی  عرضه می کند، اما فرآیند اصلی بسیار ساده است.

     1. ساخت یک shape به عنوان مسیر loft.

     2. ساخت یک یا چند shape به عنوان سطوح متقاطع

     3. دنبال کردن یکی روش های زیر:
          - انتخاب shape مسیر و استفاده از Get Shape برای افزودن سطوح متقاطع به loft.
          - انتخاب یک shape و استفاده از Get Path برای اختصاص یک مسیر به loft. استفاده از Get Shape برای افزودن shape های بیشتر.

  .: نکته  3ds Max (تری دی اس مکس) loft را در مکان اولین آبجکت کلیک شده می سازد: اگر شما یک مسیر را انتخاب و از Get Shape استفاده کنید، loft در مکان مسیر ظاهر می شود، و اگر یک shape را انتخاب و از Get Path استفاده کنید، loft در مکان shape ظاهر می شود.


   برای ایجاد یک loft با استفاده از Get Path:

     1. یک shape را به عنوان اولین shape سطح-متقاطع انتخاب می کنیم.

     2. در پنل Create، در بخش Geometry، از لیست کشویی، Compound Objects را انتخاب می کنیم. در بخش Object Type، دکمه Loft را فعال می کنیم.

     3. در بخش Creation Method، بر روی Get Path کلیک می کنیم.

     4. یک از گزینه های Move، Copy، یا Instance را انتخاب می کنیم.

     5. بر روی یک shape به عنوان مسیر کلیک می کنیم.
          وقتی که ما موس را بر روی shape های صحیح حرکت می دهیم، نشانگر موس به حالت Get Path تبدیل می شود. اگر نشانگر تغییری نکرد، آن shape یک path صحیح نیست و نمی تواند انتخاب شود. زمانی که شما میر را کلیک کردید، تری دی اس مکس loft را در مکان shape می سازد.


   برای ایجاد یک loft با استفاده از Get Shape:

     1. یک shape صحیح را به عنوان مسیر انتخاب می کنیم.

     2. اگر shape انتخاب شده، مسیر غیرصحیحی باشد، دکمه Get Shape غیرقابل دسترس خواهد بود.

     3. در پنل Create، بخش Geometry، از لیست کشویی گزینه Compound Objects را انتخاب می کنیم. در بخش Object Type، دکمه Loft را فعال می کنیم.

     4. در بخش Creation Method، دکمه Get Shape را کلیک می نماییم.

     5. یکی از گزینه های Move، Copy، یا Instance را بر می گزینیم.

     6. یک Shape را کلیک می کنیم.

          زمانی که ما موس را بر روی Shape های بالقوه حرکت می دهیم، نشانگر به حالت Get Shape تغییر پیدا می کند. Shape انتخاب شده در اولین ورتکس (راس) مسیر مستقر می شود.

          زمانی که بر روی shape کلیک می کنیم، 3 دی اس مکس، loft را در مکان مسیر می سازد.

در اینجا به پایان مقاله شماره 1 می رسیم. در مقاله آتی (شماره 2)، موضوعات پر اهمیت زیر در زمینه loft مورد بررسی قرار خواهند گرفت:
     - بخش Creation Method
     - بخش Surface Parameters


مدلسازی خوبی داشته باشید . . .

لطفاً چند ثانیه وقت بگذارید و با کلیک بروی تبلیغات، ما را در ادامه کار همراهی نمایید.


استفاده از مطالب، تنها با ارائه منبع (3d2day.mihanblog.com) مانعی ندارد.


از ما حمایت کنیــــــــــــــــــــد




:: مرتبط با: آموزش 3ds max - رایگان , مقاله آموزشی رایگان ,
:: برچسب‌ها: ساخت (مدلسازی) آبجکت های پیشرفته و پیچیده در تری دی اس مکس , نحوه استفاده از Loft در تری دی اس مکس , آموزش ساخت آبجکت های سه بعدی با کیفیت از آبجکت های دوبعدی (shapes) , آموزش 3 دی مکس - آموزش رایگان برای 3 دی اس مکس - آموزش 3دی مکس - آموزش 3ds Max , مدلسازی و انیمیشن با استفاده از 3 دی اس مکس (3ds Max) , آبجکت های ترکیبی LOFT در 3ds Max و نحوه استفاده از آنها , Loft Objects in 3ds Max - free ,
ن : HSN ZDN
ت : دوشنبه 20 مرداد 1393
 
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
برچسب ها
تبلیغات