تبلیغات
.: 3D2DAY studio - آموزش تری دی مکس - آموزش رایگان تری دی مکس - free 3ds max tutorial and models-web design-photo gallery
جستجـــو
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
آمار و ارقام
 
3d2day_Studio_LDR_Payam_Love
باسلام.
در وی ری 3.0، Chaos Group به شدت سعی کرده است تا زمان زیاد رندر را کاهش دهد. و البته این تمام چیزی نیست که ما می خواهیم. همزمان با سرعت رندر، ما قادر خواهیم بود به کیفیت بهتری در رندر نهایی نیز دست یابیم. V-Ray 3.0 ما را قادر می سازد تا پروژه های خود را سریع تر تحویل دهیم، و پروژه های جدید را زودتر پذیرش کنیم. در ادامه مطلب قصد داریم تا به معرفی و بررسی ویژگی های جدید و شایان ذکر وی ری 3.0 بپردازیم. بنابراین، با ما در ادامه مطلب همراه شوید ...

وی-ری (وی ری) (VRAY) برای تری دی مکس (3ds Max)


............................... شروع ...............................
1: V-Ray در طی سالیان
با هر نگارش جدید وی-ری، Chaos Group نه تنها ویژگی های بهبود یافته جدیدی عرضه کرد بلکه موتور سریع تری نیز پیشکش نمود. وی-ری برای ساخت یک رندر باید میلیون ها اشعه (rays) به سرتاسر صحنه پرتاب کند تا تصویر نهایی از صحنه پردازش شده را در اختیار شما قرار دهد. Chaos Group این سیستم مرکزی و روشی که محاسبات V-Ray بر مبنای آن انجام می شود را بهبود داده است. این بدین معناست که وی-ری بسیار سریع تر کار خواهد کرد. عالی است!
تصویر 1: Chaos Group سازنده وی-ری.
2: محاسبات سریع تر
موتور ری-تریسینگ (ray-tracing) بهبود یافته وی-ری برای تمامی جنبه های یک رندر تاثیرگذار است و کار می کند. به این معنی که GI شما (Global Illumination) سریع تر از قبل محاسبه خواهد شد، بازتابش ها و انکسارهای شما با کیفیت بهتری تولید خواهد شد و ... .

3: بهبود در Brute Force
در نگارش های پیشین وی-ری، ما بیشتر سعی می کردیم که تا حد امکان از موتور Brute Force GI استفاده نکنیم. نگارش جدید وی-ری 3.0 ما را بر آن داشت تا دگربار نگاهی به این موتور قدرتمند بیندازیم. اکنون نمی توانیم بگوییم که brute force را کم و به صورت اتفاقی در پروژه های خود استفاده می کنیم، و این بار با اطمینان می توانیم بگوییم که از این موتور خیلی بیشتر استفاده می کنیم.

تصویر 2: Brute Force


4: مقدمه ای بر Intel Embree
در پردازنده های جدید اینتل مجموعه ای از هسته های ری-تریسینگ با کارایی بالا یافت می شود. این هسته های بهبود یافته، مهندسان نرم افزار مانند Chaos Group را بر آن می دارد تا در زمان ساخت موتورهای رندر خود، از این امکان، نهایت استفاده را ببرند. بنابراین، اگر شما یکی از این پردازنده های جدید اینتل را در اختیار دارید، می توانید مطمئن باشید که در زمان رندر از این تکنولوژی کم نظیر استفاده خواهید کرد.
تصویر 3: اینتل (Intel)

5: استفاده از Embree
V-Ray استفاده از تکنولوژی Embree را به طور باورنکردنی آسان کرده است. در زبانه Settings و در بخش System، سه چک باکس برای Embree فراهم شده است. اولین چک باکس شما را قادر می سازد تا برای رندرهای استاندارد خود از Embree استفاده کنید. مطمئن شوید که این چک باکس تیک خورده باشد. باکس های دوم و سوم شما را قادر می سازد تا از این تکنولوژی برای motion blur (محو شدن تصویر در حرکت) و پردازش های مربوط به مو (hair) بهره مند شوید. بنابراین اگر در صحنه خود motion blur یا hair وجود دارد، مطمئن شوید که چک باکس های دوم و سوم نیز تیک خورده باشند.

تصویر 4: Embree در V-Ray


6: استفاده پیشرفته تر از Emree
همانطور که قبلاً بیان شد، شما می توانید از Embree برای رندر مو (Hair) استفاده کنید، که با این کار می توانید به صورت قابل توجهی در زمان صرفه جویی نمایید. Embree با Hair Farm و Ornatrix که افزونه هایی (plug-ins) برای 3ds Max هستند، به خوبی کار می کند.

تصویر 5: Emree for Hair and Motion Blur in 3ds Max


7: تقسیم پویای باکت ها (Bucket Splitting)
V-Ray با تضمین کاهش دادن اندازه باکت ها با نزدیک شدن به پایان رندر، به حل مسئله تقسیم باکت ها کمک شایانی کرده است. وی-ری با این کار استفاده حداکثری از هسته های پردازنده شما را ضمانت می کند. باکت ها در اصل به دو نیم تقسیم می شوند. برای فعال کردن ویژگی تقسیم پویای باکت ها، به زبانه Settings و بخش System مراجعه و چک باکس مربوط به Dynamic Splitting را تیک بزنید. به همین سادگی!

تصویر 6: سرعت بخشیدن به رندرینگ در تری دی مکس


8: اندازه باکت (Bucket width)
این ویژگی جدید V-Ray 3.0 نیست - در حقیقت این ویژگی، از مدت ها قبل وجود داشته است. در بخش System، وی-ری به شما اجازه می دهد تا تعداد پیکسل های تشکیل دهنده یک باکت را تعیین کنید (باکت بر مبنای آن تقسیم خواهد شد). اکنون شاید فکر کنید که اندازه کوچکتر باکت، بهتر است، اما به خاطر داشته باشید که اگر رندرینگ شما بر روی یک شبکه انجام شود، در صورت استفاده از باکت های کوچک، تعداد زیادی باکت باید ارسال شود که این موضوع به تنهایی می تواند کارایی و سرعت رندر شما را کاهش دهد.

9: رندرینگ به طور خلاصه
V-Ray همواره جریان کاری ما را بهبود می دهد، نه تنها سرعت رندرهای ما را افزایش می دهد بلکه ویژگی ها و امکانات جدیدی را نیز در هر نگارش خود عرضه می نماید.


............................... پایان ...............................


با چندثانیه وقت گذاشتن و کلیک بر روی تبلیغات، ما را در ادامه راه یاری کنید

استفاده از مطالب، تنها با ارائه منبع (3d2day.mihanblog.com) مانعی ندارد.

با چندثانیه وقت گذاشتن و کلیک بر روی تبلیغات، ما را در ادامه راه یاری کنید

استفاده از مطالب، تنها با ارائه منبع (3d2day.mihanblog.com) مانعی ندارد.




:: مرتبط با: مقاله آموزشی رایگان ,
:: برچسب‌ها: آموزش وی-ری (V-Ray for Max) , آموزش استفاده از V-Ray در 3ds Max - وی-ری 3.0 , نسخه (نگارش) جدید وی-ری برای 3 دی مکس (3دی مکس) (تری دی اس مکس) (تریدی مکس) , ورژن جدید وی-ری (ورژن (نسخه) جدید VRay برای 3d studio Max , افزایش سرعت رندر 3 دی مکس (3ds Max rendering) , آموزش کار با وی-ری در تری دی اس مکس (آموزش وی ری در 3دی مکس) , news in V-Ray (اخبار جدید رندرینگ) ,
ن : HSN ZDN
ت : یکشنبه 16 اسفند 1394
 
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
برچسب ها
تبلیغات